•*´¨`*•.¸دوستان¸.•*´¨`*•.¸

هرکس به اندازه ی اهدافش ثروتمنداست

•*´¨`*•.¸دوستان¸.•*´¨`*•.¸

هرکس به اندازه ی اهدافش ثروتمنداست

خوردن روی خوابیدن اثر می گذارد


خوردن روی خوابیدن اثر می گذارد



اگر بدخواب هستید، بهتر است کمی به آنچه می خورید بیندیشید. چرا که خوردن روی وضعیت خواب افراد تاثیر زیادی دارد. خیلی از غذاهایی که در طول روز می خوریم، شب ها موجب بدخوابی یا بی خوابی ما می شوند. اگر شما هم جز کسانی هستید که بدخواب هستند حتما این مقاله را بخوانید.
● غذاهای سرشار از تریپتوفان
همه ما شنیدیم که شیر گرم تاثیر جادویی در به خواب رفتن ما دارد. اما آیا می دانید چرا؟ مواد غذایی لبنی حاوی تریپتوفان هستند که ماد ای است که موجب بهتر خوابیدن می شود. سایر مواد غذایی که حاوی تریپتوفان هستند شامل مرغ، موز، جو و عسل است.
● کربوهیدرات های دوستدار خواب
غذاهای حاوی کربوهیدرات در کنار محصولات لبنی سبب افزایش ماده محرک خواب یا همان تریپتوفان در خون می شوند. بنابراین خوردن یک کاسه غلات با شیر، ماست یا کراکر یا کمی نان و پنیر موجب بهتر خوابیدن افراد به خواب می شود.
● خوردن کمی غذا قبل از خواب
اگر همیشه برای خوابیدن بهتر با خود کلنجال می روید سعی کنید کمی غذا به معده تان تقدیم کنید. چرا که وجود کمی غذا در معده سبب بهتر خوابیدن می شود. اما هرگز معده تان را از غذا انباشته نکنید. کمی غذا کافی است. خوردن وعده غذایی سنگین موجب فعالیت سیستم گوارشی شما شده و نه تنها احساس ناراحتی خواهید کرد، بلکه قادر نخواهید بود که خوب بخوابید.
● برگرها و سرخ کردنی ها را کنار بگذارید!
یکی دیگر از دلایل بدخوابی افراد خوردن غذاهای چرب است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که اغلب اوقات غذاهای چرب مصرف می کنند نه تنها دچار اضافه وزن می شوند بلکه حین خواب هم دچار اختلالاتی خواهند شد.
● داروهای کافئین دار هم مقصر اند
برخی داروهای بدون نسخه حاوی کافئین هستند. داروهایی مثل مسکن ها، قرص های لاغری، ادرارآورها و داروهای سرماخوردگی، اینها و برخی داروهای دیگر ممکن است حتی به میزان زیاد، کافئین داشته باشند.بنابراین همیشه برچسب روی داروهای بدون نسخه و با نسخه را چک کنید چرا که ممکن است آنها سبب بدخوابی شما باشند.
● فرار از مصرف الکل
مصرف الکل موجب می شود که مدام از خواب بیدار شوید و دوباره برای بخواب رفتن با مشکل مواجهه شوید مصرف الکل قبل از خواب موجب بیداری مکرر و موجب عدم رفع خستگی شما شده، سردرد در شما ایجاد می کند و تعریق شبانه و کابوس را برایتان به ارمغان دارد.
● غذاهای پر از ادویه ممنوع
دراز کشیدن با شکم پر می تواند در شما احساس ناراحتی و اختلالات گوارشی ایجاد کند. خوردن غذاهای پرادویه و خوابیدن بعد از آن می تواند منجر به سوزش سردل و بدخوابی شود. یادتان باشد ۴ ساعت پیش از خواب غذاهای ادویه دار نخورید.
● پروتئین در حد کم هنگام خواب
پروتئین جز ضروری رژیم غذایی ماست. اما یک انتخاب نامناسب به عنوان وعده غذایی نزدیک زمان خواب است. غذاهای پرپروتئین دیرتر هضم می شوند. بنابراین از خوردن غذاهای پرپروتئین هنگام خواب بپرهیزید و به جای آن از شیر گرم استفاده کنید.
● مایعات فقط تا قبل از ساعت ۸
نوشیدن آب در طول روز برای بدن بسیار مفید است اما مصرف مایعات قبل از خواب روی بخواب شما اثر می گذارد. خواب مایعات زیاد قبل از خواب موجب می شود که برای رفتن به دستشویی از خواب بیدار شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد