بهداشت مطالعه

الف- هوا و نور

ب- جهت تابش نور
نور باید از سمت چپ و بالا از فاصله ۴۵ درجه به کتاب و کاغذ بتابد.

ج- یکنواخت بودن  نور محیط
نور سطح کتاب با نور اطراف نباید اختلاف زیادی داشته باشد زیرا باعث خستگی چشم ها  می شود.

د- استراحت متفاوت چشم ها
برای هر ساعت مطالعه، یک ربع ساعت استراحت داشته داشته باشید. در این زمان هم چشم ها و هم مغز استراحت می کنند و هم فرصت مرور مطالب یاد گرفته شده خود را پیدا می کنیم. در زمان استراحت به فاصله دور و به دون توجه ودقت نگاه کنید.

ه- وضع نشستن به هنگام مطالعه
نباید مدت ها به طور خمیده به جلو یا از طرفین مطالعه کرد، چون به تدریج ممکن است باعش تغییر شکل ستون مهره ها شود. بهتر است ضمن مطالعه و در فواصل استراحت چشم ها، وضع نشستن خود را تغییر دهید و مقداری حرکت کنید تا از رکود خون در پا ها جلوگیری شود. مطالعه موقع حرکت (مطالعه موقع حرکت وراه رفتن به ویژه هنگام حرکت ماشین، مناسب نیست و باعث خستگی و ضعف چشم ها می شود.)

و- صرف غذا
بلا فاصله پس از صرف غذا، نباید مطالعه کرد. زیرا پس از صرف غذا خون زیادی به سمت دستگاه گوارش  جریان می یابد و از میزان جریان خون در مغز کاسته می شود و در نتیجه از آمادگی برای مطالعه می کاهد.

گروه مشاوره آموزشی بوکلت شاپ

چگونه بودن

چگونه بودن

من دیگر ناله نمی کنم


نه….......


من دیگر ناله نمی کنم ، قرنها نالیدن بس است


می خواهم فریاد بزنم!


اما اگر نتوانستم سکوت می کنم


خاموش بودن بهتر از نالیدن است

سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام- مقاله

با سلام

عنوان این مقاله " سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام" می باشد که در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است.



سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام- مقاله

 جالب است  بدانید که سیستم حسابداری در صدر اسلام به چه صورتی بوده است. بنده با موارد زیبایی در این مقاله روبرو شدم که تا بحال آنها را نشنیده بودم. توصیه می‌کنم که حداقل برای اطلاعات عمومی حتما آنرا بخوانید.

عنوان این مقاله " سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام" می باشد که در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است.


این مقاله در سال 2000 مورد پذیرش قرار گرفته است اما در سال 2004 به چاپ رسیده است.

لینک دانلود اصل مقاله



ماهیت بحران های مالی

وجود بحران های مالی آدمی را بر آن می دارد تا از خود سؤال کند که " چرا با اینکه نیروهای موجود در بازار منطقی عمل می‌کنند هر از گاه بحران‌های مالی به وقوع می‌پیوندند ؟"

ادامه نوشته

ماهیت بحران های مالی

وجود بحران های مالی آدمی را بر آن می دارد تا از خود سؤال کند که " چرا با اینکه نیروهای موجود در بازار منطقی عمل می‌کنند هر از گاه بحران‌های مالی به وقوع می‌پیوندند ؟"

ادامه نوشته

انجمن حسابداران خبره انگلستان

آشنایی با مدارک حرفه ای حسابداری انجمن حسابداران خبره انگلستان

The Association of Charted Certified Accountants

انجمن حسابداران خبره انگلستان یکی از بزرگترین و رو به رشدترین انجمن های بین المللی حسابداری است که دارای قدمت 100 ساله و مورد احترام مجامع مالی و حسابداری می باشد و هم اکنون دارای حدود 240000 دانش پذیر و 105000 عضو در 170 کشور می باشد.

دوره های حرفه ای جدید این انجمن به گونه ای طراحی شده که با فراهم کردن دانش، مهارت ها و ارزش های حرفه ای حسابداری باعث تربیت خبرگان مالی گردیده که توانایی ایجاد حرفه ای موفق در تمامی بخش ها اعم از دولتی و خصوصی، انجام وظیفه به عنوان حسابدار در شرکت ها و یا دنبال کردن حرفه ای در تجارت را دارند. به علاوه این دوره ها هماهنگ با استانداردهای تحصیلی حسابداری جهانی است که توسط سازمان جهانی حسابداران ( IFAC ) تنظیم شده است و تمرکز زیادی بر ارزش های حرفه ای، اخلاقی و قوانین دارد همچنین با تأکید بر تمرینات و تجربیات عملی ، مهارت هایی به دانش پذیران خواهد بخشید که برای پیشرفت در حرفه حسابداری ضروری است.

دانش پذیر به عنوان عضوی از ACCA مراحل زیر را طی خواهد نمود :

14 درس که برای کارشناسان حسابداری (دارای لیسانس حسابداری) به 10 درس تقلیل میابد.

تجربیات عملی مناسب با حداقل زمان 2 سال.

گذراندن یک پودمان حرفه ای اخلاقی


ساختار دوره :

دانش پذیران 14 درس در کل دوره خواهند گذراند که 9 درس در قسمت پایه و 5 درس باقی مانده در قسمت پیش رفته ارائه خواهد شد.


دروس پیشنیاز :

سه درس زبان برای تکمیل زبان عمومی ، آشنایی با کلمات تخصصی حسابداری و مدیریت و همچنین تسلط به نگارش و مذاکره تجاری به صورت خلاصه بسته به مهارت دانش پذیران برای وی در نظر گرفته شده است.


سطح پایه ( Fundamentals Level ) :

این سطح به دو پودمان تئوری و عملی تقسیم می شود. در پودمان تئوری پایه های مالی و مدیریت حسابداری به دانش پذیران معرفی خواهد شد که به وجود آورنده پایه ای برای سایر مباحث و تکنیک های حسابداری است که با جزئیات دقیق تر در پودمان عملی در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت.

پودمان عملی شامل 6 درس است که مباحث فنی کلیدی را که هر حسابدار صرفه نظر از آینده شغلی خود باید بداند به صورت کامل پوشش می دهد. این دروس شامل حقوق تطبیقی، مباحث ویژه مدیریت، مدیریت مالیات، گزارش های مالی، حسابرسی و مدیریت مالی است.


سطح پیشرفته ( Professional Level ) :

سطح پیشرفته خود به دو پودمان اجباری و اختیاری تقسیم می شود که در پایان این سطح میزان اطلاعات دانش پذیر برابر باسطح فوق لیسانس خواهد بود. تمرکز این دروس بر ایجاد مهارت های فنی و حرفه ای مورد نیاز دانش پذیران است که با فراهم کردن تجربیات عملی حسابداری باعث خواهد شد دانش پذیر بتواند به عنوان یک مشاور ارشد ایفای نقش کند. در این سطح کلیه دانش پذیران 3 درس اجباری و 4 درس اختیاری اخذ خواهند نمود که این دروس در ادامه مطالب آموخته شده در سطح پایه می باشند. امتحانات و متدهای پیشرفته ای که در این سطح به کارگرفته شده از دانش پذیر فردی حرفه ای ایجاد نموده که توانایی انجام امور مشاوره ای را نیز دارد. بهتر آن است که دانش پذیران در این سطح دروس اختیاری خود را به گونه ای انتخاب کنند که در ارتباط با سابقه کاری یا چشم اندازهای آینده شغلی آنها باشد.

 

تجربیات عملی ( کارورزی ) :

Practical Experience Requirement


بخش کلیدی دوره های ACCA بهره مندی از تجارب عملی است. دانش پذیران به عنوان عضوی از ACCA باید به مهارت ها و دانش مناسب برای موضوعات مختلف در شغل خود مجهز شوند. کارورزی علاوه بر آن که باعث خواهد شد دانش پذیران از دانش خود به طریقه مؤثری بهره جویند، مهارت ها و مشخصه هایی را که دانش پذیران به عنوان یک حسابدار نیازمند آنها هستند افزایش می دهد. همچنین به دانش پذیر چهارچوبی از ویژگی های محیط کاری ارائه خواهد نمود که وی را به فردی ارزشمند در محیط تبدیل خواهد کرد.


دوره های ACCA و کارورزی پس از آن :

ادامه نوشته

انتخاب وزیر

انتخاب وزیر


پادشاهی می خواست نخست وزیرش را انتخاب کند...
چهار اندیشمند بزرگ کشور فراخوانده شدند.
آنان را در اتاقی قرار دادند و پادشاه به آنان گفت که: «در اتاق به روی شما بسته خواهد شد و قفل اتاق، قفلی معمولی نیست و با یک جدول ریاضی باز خواهد شد، تا زمانی که آن جدول را حل نکنید نخواهید توانست قفل را باز کنید. اگر بتوانید مسئله را حل کنید می توانید در را باز کنید و بیرون بیایید»
ادامه نوشته

حداقل دستمزد كارگران در سال 90 تعيين شد


نحوه محاسبه حداقل دستمزد كارگران در سال 1390

ادامه نوشته

نفع اقتصادي زلزله ژاپن در بلندمدت

بلومبرگ طي گزارشي از اثرات زلزله اخير ژاپن اعلام كرد اين زلزله در كوتاه‌مدت تاثيرات منفي زيادي بر رشد اقتصادي ژاپن خواهد داشت اما در بلندمدت به نفع اقتصاد اين كشور تمام مي‌شود.

ادامه نوشته

۱۰ قاعده طلائی سرمایه گذاری موفق

۱) شیفته و مبهوت بازده های گذشته نشوید . سرمایه گذاری خود را منطبق با نیازهای خود انتخاب كنید :

پژوهش ها نشان داده اند كه عموما" عملكرد گذشته ی بازار ضامن بازده های آینده نیست . از این رو سرمایه گذاری ها را بر اساس ویژگی هایشان انجام دهید . صرفا" به عملكرد گذشته دل نبندید. به عبارت دیگر احساساتی عمل نكنید .

۲) تنها از یك روش برای انتخاب سرمایه گذاری استفاده نكنید :

حتی خبرگان سرمایه گذاری نیز بعضا" در پیش بینی حركت های بازار و تعیین بهترین زمان خرید موفق نیستند . همه ممكن است اشتباه كنند فقط كسانی اشتباه نمی كنند كه هیچ گاه سرمایه گذاری نمی كنند. و این نیز خود بزرگ ترین اشتباه است . از این رو روش ناموفق یا موفق قبلی سرمایه گذاری ممكن است در شرایط فعلی نتیجه معكوس به بارآورد. مهم این است كه از اشتباهات قبلی درس بگیریم .

۳) به طور مستمر سرمایه گذاری كنید  :

همواره فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد . بنابر این هر ماهه مبلغ معینی را پس اندازكنید و از فرصت های جدید سرمایه گذاری استفاده نمایید . سرمایه گذاری مستمر غالبا" شما را در برابرضربه های سخت بازار ایمن می سازد .

ادامه نوشته

برای دانلود سوالات و کليد آزمون تحصيلات تکميلي (کارشناسي ارشد ) سال 1390

براي مشاهده کليد اوليه آزمون تحصيلات تکميلي (کارشناسي ارشد ) سال 1390 اينجا را کليک نماييد. 


در ضمن دوستان حسابدار کد رشته امتحانی حسابداری1134 می باشد. 

استانداردهای حسابداری - استانداردهای مصوب 89

عنوان استاندارد

شماره استاندارد

مفاهیم نظری گزارشگری مالی

-

مقدمه ای بر استانداردهای حسابداری

-

نحوه ارائه صورتهای مالی

۱

صورت جریان وجوه نقد

۲

درآمد عملیاتی

۳

ذخایر,بدهیهای احتمالی و داراییهای احتمالی(تجدید نظر شده 1384)

۴

رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه (تجدید نظر شده 1384)

۵

گزارش عملکرد مالی

۶

حسابداری موجودی مواد و کالا

۸

حسابداری پیمانهای بلندمدت

۹

حسابداری کمکهای بلاعوض دولت

۱۰

حسابداری داراییهای ثابت مشهود(تجدید نظر شده 1386)

۱۱

افشای اطلاعات اشخاص وابسته (تجدید نظر شده 1386)

۱۲

حسابداری مخارج تأمین مالی

۱۳

نحوه ارائه داراییهای جاری و بدهیهای جاری

۱۴

حسابداری سرمایه گذاریها

۱۵

تسعیر ارز

۱۶

داراییهای نامشهود ( تجدید نظر شده 1386)

۱۷

صورتهای مالی تلفیقی و حسابداری سرمایه گذاری در واحدهای تجاری فرعی( تجدید نظرشده  1384)

۱۸

ترکیبهای تجاری ( تجدید نظر شده 1386)

۱۹

حسابداری سرمایه گذاری در واحدهای تجاری وابسته

۲۰

حسابداری اجاره ها

۲۱

گزارشگری مالی میان دوره ای

۲۲

حسابداری مشارکتهای خاص

۲۳

گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری

۲۴

گزارشگری برحسب قسمتهای مختلف

۲۵

فعالیتهای کشاورزی

۲۶

طرحهای مزایای بازنشستگی

۲۷

فعالیتهای بیمه عمومی

۲۸

فعالیتهای ساخت املاک

۲۹

سود هر سهم

۳۰

داراییهای غیر جاری نگهداری شده برای فروش و عملیات متوقف شده

۳۱

 

براي خواندن و يادگيري به روش علمي

براي خواندن و يادگيري به روش علمي، روان‌شناسان يادگيري سيستم‌هاي مختلفي را ارائه داده‌اند. از جمله PQ6R و PQRSTC. مراحل سيستم PQRSTC تا حدودي شبيه به سيستم PQ6R است. اما با اين وجود، به‌طور مختصر به توضيح مراحل اين سيستم مي‌پردازيم:


ادامه نوشته

ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر

فرا رسیدن ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر را بر عاشقان آن حضرت تسلیت عرض می کنیم


براي ديدن بقي ي عكس ها به ادامه مطلب برويد.

ادامه نوشته

دانلود مقالات هزينه يابي بر مبناي فعاليت Activity Based Costing

دانلود مقالات هزينه يابي بر مبناي فعاليت Activity Based Costing

13 فايل براي شما در اين قسمت در نظر گرفته شده است. سعي نموده ام تا مقالات مناسب و با حجم كم را در نظر بگيرم تا براي دانلود دچار مشكل نشويد. نكته اي كه بايد به آن توجه نماييد اينست كه همه اين مقالات چاپ شده نيستند ولي چنانچه بخواهيد تحقيق نماييد براي فهم ABC‌ كمك زيادي به شما خواهند نمود.

راي دريافت مقالات به ادامه مطلب مراجعه نماييد.

ادامه نوشته

سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام- مقاله به همراه ترجمه آن

با سلام

عنوان این مقاله " سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام" می باشد که در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است.



سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام- مقاله به همراه ترجمه آن

قصد نداشتم مقاله ترجمه شده منتشر كنم. اما واقعا مقاله جالبي بود و مطالعه آن را براي علاقه‌مندان خالي از لطف نديدم. جالب است اگر بدانيد كه سيستم حسابداري در صدر اسلام به چه صورتي بوده است. بنده با موارد زيبايي در اين مقاله روبرو شدم كه تا بحال آنها را نشنيده بودم. توصيه مي‌كنم كه حداقل براي اطلاعات عمومي حتما آنرا بخوانيد.

عنوان این مقاله " سیستم های حسابداری و رویه های ثبت در دولت صدر اسلام" می باشد که در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسیده است.

ضمنا ترجمه بصورت تحت الفظي صورت نگرفته است و سعي شده تا مفهوم كلي بيان شود هر چند خيلي از مطالب اصلي دور نشده‌ايم كه موجب شود تفسيري نادرست از متن اصلي به شما خواننده گرامي منتقل شود. تنها چند جمله حذف شده است كه تاثيري در مفهوم كلي نداشته است.

اين مقاله در سال 2000 مورد پذيرش قرار گرفته است اما در سال 2004 به چاپ رسيده است.

در اينجا از آقايان احمديان و لطفعليان كه ترجمه را برايم ارسال داشتند كمال تشكر و سپاسگزاري را دارم.


لینک دانلود اصل مقاله

لینک دانلود ترجمه مقاله

خوشبختی

خوشبختی

از چارلی چاپلین می پرسند : خوشبختی چیه ؟ میگه خوشبختی فاصله این بدبختی تا بدبختی بعدیه.

به نظرم جمله اش خیلی نا امید کننده است ولی هر جور فکر میکنم میبینم یه جورهایی هم راست میگه.

معرفی


سایت جدید من

www.belest.blogsky.com

چگونه توسط موتورهای جست وجو دیده شویم؟

چگونه توسط موتورهای جست وجو دیده شویم؟  

 

 

                تحقیقات و بررسی هایی که در سال ۲۰۰۶ در حوزه جست وجوهای اینترنتی انجام شد، نشان داد که ۹۳ درصد از کاربران اینترنتی که با موتورهای جست وجو مطلبی را جست وجو می کنند، در صفحه نتایج به دست آمده از سرچِ موتور جست وجو فقط همان صفحه اول را بررسی می کنند و نگاهی به صفحه های بعدی نمی اندازند.              

 

تحقیقات و بررسی هایی که در سال ۲۰۰۶ در حوزه جست وجوهای اینترنتی انجام شد، نشان داد که ۹۳ درصد از کاربران اینترنتی که با موتورهای جست وجو مطلبی را جست وجو می کنند، در صفحه نتایج به دست آمده از سرچِ موتور جست وجو فقط همان صفحه اول را بررسی می کنند و نگاهی به صفحه های بعدی نمی اندازند. اگرچه درصدی از این کاربران کم سن هستند - طوری که آنها را در این بررسی دخالت نداده ایم - با این حال نتیجه همان است و کاربران در همان صفحه اول دنبال جوابشان می گردند.

 


ادامه نوشته

طنز دانشگاهي دانشجو در ملل مختلف


طنز دانشگاهی دانشجو در ملل مختلف



ژاپن: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح، ربات می سازد.

مصر: درس می خواند و هر از گاهی علیه حسنی مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می شکند.

هند: او پس از چند سال درس خواندن، عاشق دختر زیبایی می شود و همزمان برادر دوقلویش را که سال ها گم شده بود، پیدا می کند؛ سپس ماجراهای عاشقانه واکشنی (ACTION) پیش می آید و سرانجام آن دو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود.

عراق: مدام به تیرها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد و در صورت زنده ماندن، درس می خواند.

چین: درس می خواند و در اوقات فراعت، مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد.

گینه بیسائو: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه برو بچ هم قبیله ای درس بخواند.

کوبا: او چه دلش بخواهد و چه نخواهد، یک کمونیست است و باید با سواد باشد و همین طور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری آمریکا دعا کند.

پاکستان: او به شدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان دربیاید.

اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس، چند نفر از قبیله توتسی رامی کشد.

انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی، درحال انقراض است و احتمالاتا پایان دوره کواترناری، منقرض می شود، ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند.

ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی، چرت می زند و سرکلاس اختصاصی، جزوه می نویسد! سیاسی نیست، ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولالیگ تمام کشورهای بالارا دنبال می کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است؛ البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس. هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود؛ اگر با اولی ازدواج کرد که کرد والاسیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود؛ ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحب خانه ها جان به عزرائیل می دهند اما اجاره منزل به دانشجو نه؟!

 چند نکته کوچک و کاربردی در Word 2007

 



امروزه بیشتر افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، سر و کار زیادی هم با برنامه word دارند و یکی از چیزهایی که آن‌ها را اذیت می‌کند این است که هر بار فایل جدیدی را باز می‌کنند باید فونت‌ها را مطابق دلخواهشان تغییر دهند. در اینجا به شما یاد می‌دهیم که فونت پیش‌فرض را خودتان تعیین کنید و از شر این مشکل خلاص شوید.
یک صفحه جدید باز کنید.
چند کلمه بنویسید و آن‌ها را با گرفتن Ctrl+a انتخاب کنید.
روی بخش Home در منوی بالای صفحه کلیک کنید.
مواردی را که می‌خواهید بر فونت اعمال شود (مثل بولد کردن، تغییر اندازه فونت، رنگ فونت و غیره) انتخاب کنید.
در قسمت Styles که در همان منوی Home وجود دارد و روی گزینه Normal آن کلیک‌راست کنید.
گزینه Update normal to match selection را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود حالت معمول فونت شما به آن شکلی دربیاید که در نوشته خود تعیین کرده‌اید.
حالا به قسمتی می‌رسیم که شاید انجام آن، در ابتدا برایتان عجیب به‌نظر برسد.
به منوی View بروید.
روی Macros (که در سمت راست خواهید دید) کلیک کنید.
در پنجره‌ای که باز می‌شود Organizer را انتخاب کنید.
حالا در پنجره‌ای که باز شده است روی tab با عنوان Styles کلیک کنید.
در اینجا با دو فهرست از استایل‌ها روبه‌رو می‌شوید. یکی مربوط به فایلی که هم اکنون مشغول به کار روی آنید و دیگری مربوط به Normal.dotm.
در فهرست سمت چپ که مربوط به Document باز شده است، Normal را انتخاب کنید و بر روی دکمه «کپی» کلیک کنید.
نرم‌افزار اخطاری خواهد داد که اکنون این استایل روی استایل نرمال قبلی کپی خواهد شد. «بله» را انتخاب کنید.
کار به پایان رسیده است. از این به بعد هرگاه که صفحه جدید در Word باز کنید می‌توانید از فونت دلخواه خود استفاده کنید.


اما چگونه زمان ذخیره خودکار برای بازیابی و نوع فایلی که می‌خواهید آنگونه ذخیره کنید، را تغییر دهید؟
برای این‌کار روی دکمه اصلی گوشه سمت چپ Word کلیک کنید. دقیقا در پایین آن منو (خارج از محدوده گزینه‌های عادی) گزینه Word Options را انتخاب کنید. در بخش Save می‌توانید هم فرمت ذخیره (Save files in the format) و هم زمانی که برای ذخیره خودکار نیاز است را تغییر دهید.
و یک نکته کوچک دیگر؛ اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از متن را که با فونتی خاص نوشته شده، به‌طور کلی انتخاب کرده و فرمت آن را عوض کنید به شرح زیر عمل شود:
نشانگر را بر روی یک بخش از متن که می‌خواهید عوض شود قرار دهید، در منوی Home و از قسمت Select (گوشه سمت راست) گزینه Select Text With Similar Formatting را انتخاب کرده و قسمت‌های انتخاب شده را به‌طور دلخواه تغییر دهید.

منبع: www.fareghotahsilan.com

اقتصاد

 اقتصاد هندی :
دو تاگاو ماده دارین ... اونها رو می پرستین و عبادت می كنین!

 

اقتصاد پاكستانی :
هیچ گاوی ندارین ... ادعا می كنین كه گاوهای هندی مال شما هستن ... از آمریكا طلب كمك مالی می كنین ... از چین طلب كمك نظامی می كنین ... از انگلیس هواپیماهای جنگی ... از ایتالیا توپ و تانك ... از آلمان تكنولوژی ... از فرانسه زیر دریایی ... از سوییس وام بانكی ... از روسیه دارو ... و از ژاپن تجهیزات ... با تمام این امكانات گاوها رو می خرین و بعد ادعا می كنین كه توسط جهان مورد استثمار قرارگرفتین !

 

 

اقتصاد آمریكایی :
دو تا گاو ماده دارین ... یكیش رو می فروشین ودومی رو تحت فشار مجبور می كنین كه به اندازه ی ۴ تا گاو شیر تولید كنه ... وقتی گاوتون افتاد و مرد اظهار تعجب و شگفتی می كنین ... تقصیر رو گردن یه كشور گاودار میندازین و بعد طبیعتا" اون كشور یه خطر بزرگ برای بشریت به حساب میاد ... یه جنگ برای نجات جهان به راه میندازین و گاوها رو به چنگ میارین!

 

اقتصاد فرانسوی :
دو تا گاو ماده دارین ... دست به اعتصاب می زنین چون می خواین سه تا گاو داشته باشین!

 

اقتصاد آلمانی :
دو تا گاو ماده دارین ... اونها رو تحت مهندسی ژنتیك قرار میدین ... بعد گاوهاتون ۱۰۰ سال عمر می كنن و ماهی یه وعده غذا می خورن و خودشون شیرشون رو می دوشن!

 

اقتصاد انگلیسی :
دو تا گاو ماده دارین... كه هر دو تاشون گاو دیوونه هستن! ﴿جنون گاوی دارن! ﴾

 

اقتصاد ایتالیایی :
دو تا گاو ماده دارین ... نمی دونین كه اونها كجا هستن ... پس بیخیال میشین و میرین سراغ ناهار و شراب و استراحتتون!


اقتصاد سوییسی :
۵۰۰۰ تا گاو مادهدارین ... هیچكدومشون مال خودتون نیستن ... از كشورهای دیگه پول می گیرین كه دارین گاوهاشون رو نگه می دارین!

 

اقتصاد ژاپنی :
دو تا گاو ماده دارین... اونها رو از نو طراحی ژنتیكی می كنین ... هیكل گاوهاتون یك دهم اندازه ی طبیعی میشه و ۲۰ برابر معمول هم شیر تولید می كنن ... بعد شونصد تا كارتون و عكس برگردون وآدامس با شخصیت گاوهاتون با چشمهای درشت می سازین و اسمش رو میذارین Cowkemon و توی تمام جهان پخش می كنین و می فروشین !

 

اقتصاد روسی:
دو تا گاو ماده دارین ... اونها رو می شمرین و متوجه میشین كه ۵ تا گاو دارین ... اونها رو دوباره می شمرین و می فهمین كه ۴۲ تا گاو دارین ... اونها رو دوباره می شمرین و متوجه میشین كه ۱۷ تا گاو دارین ... یه بطری ودكای دیگه باز می كنین و به خوردن و شمردن ادامه میدین!

 

 

اقتصاد چینی :
دو تا گاو ماده دارین ... ۳۰۰ نفر آدم دارین كه گاوها رو می دوشن ... بعد ادعا می كنین كه سیستم استخدامی و شغلی كاملی دارین و تولیدات گاویتون در سطح بالایی قرار داره و هر كس رو هم كه آمار واقعی رو بیان كنه بازداشت می كنین!

 

اقتصاد ایرانی :
دو تا گاو ماده دارین كه هر دو تاشون ازباباتون به ارث رسیده ... یكیش رو دولت بابت عوارض و مالیات و خمس و زكات و سهم صداو سیما و سهم بنیاد های مختلف و غیره ضبط می كنه ... دومی رو هم قربونی می كنین و نذر قبولی توی دانشگاه و ازدواج موفق و شغل خوب و بدن سالم و عقل درست و حسابی و ... می كنین و اقتصاد كماكان فلج می مونه

منبع:http://www.d-kheyri.blogfa.com

غزل۴  حمید چشم آور

 

 غزل۴

 

گیسو به دست می کشد از رخ نقاب را

تا شرم در نقاب کشد آفتاب را

 

با غمزه ای کشیده به جریان جزرو مد

دریا و رودخانه و جوی وسراب را

 

پلک از حریر بسته حصاری به دور چشم

مو از هوس به دور تنش پیچ و تاب را

 

تن با حریر نازک و ابریشمی سپید

پوشیده جای پیرهن خود حباب را

 

کافیست تا که از سر این کوچه بگذرد

تا شط خون کند جگر شیخ و شاب را

ّ    [ ]

با هر قدم به دفتر شعرم می آورد

عطر نسیم وسوسه انگیز خواب را

 

وقتی ((گناه عشق)) برایم مقدر است

دیگر چه حاجتیست بجویم ثواب را

 

ما عشق را به خلوت شبها سپرده ایم

از ما به پند شیخ بگو این جواب را:

 

-دوزخ سزای ماست به تاوان عشق اگر

من راضیم به داشتن او عذاب را

منبع: http://eros-ch.blogfa.com 

نامه به الی

نبودی و گفتم که شهر پریشانی تو را خواهد زایید.

...همین شهر در اثنای ثانیه های بی ثباتش ثبت جریده ی ما را رقم نزد که هیچ٬ قدمهایم را از متن کوچه پس کوچه هاش قلم زد٬ رد قدمهایم را حتی!

نه کودکی بلوغم را به ناجنسی در بطن خویش نپذیرفت٬ که بلوغ کودکیم را از درون به نادیده گرفتن نشست.اما اگر نمی شد به یمن عشق بیرقم را جاودانه کند٬ شد که به یمن عیش کودک درونم را به بلوغ جنسی برساند و رساند و رسید٬ چه رسیدنی!

راستی چندی ست از باغت خبرم نیست. باغی که تاپای دیوارهایش پیشتر٬ نه اینکه نخواستم نشد که بروم٬ رسیده اند انگورها؟ هی! باغبان کهنه کار نو رسیده مبارکت. به او خوب برس. که من نیز باغبان بودم و می دانم خستگی بیل زنی تن را می کاهد و از تن نمی کاهد الا به چیدن یک "دومیوه". به او برس خوب به او برس.

چه می دانی از چندین باغ خاک در ریشه و ریشه در خاک ریسیده که اکنون به تو رسیده!؟ آنک با آغوش باز تبحرش را بپذیر٬ که اگر نه چنین کنی هشدار که بیل ماسیده بر دوش لعنتی مرا به خیابانها خواهد کشاند دوباره به نعره که "های!!!!!! مردم!  این نه باغ من است که تاراج مور و ملخ شده؟؟"

الی دستهام پینه بستند٬الی شانه هام پینه تر وقتی گل کرفتم در این دریچه را. نگذار پس از آرمیدنی چند در سایه سار دیوارهای بلند از دور نظاره گر فروپاشی خشت خشتشان باشم.الی هر سال می شود باغبانی گرفت ولو نوبت من نرسد٬ فقط نگذار دیوارها فرو ریزد که هر سگ و شغالی را به چریدن در اندام خویش دعوت کند. الی باغبان ها اره به ساقه می کشند٬ سخت است و دردناک ولیک هر شاخه نهالی ست دوباره به وسعت باغ٬ اما شغالان چه؟!

الی پای از گلیم خویش فراتر بردم می دانم٬ زیاده گفتم می دانم ولیک از من نگیر که دلتنگم و دهشت آلوده ی شبانی که بی حضور نقش روی تو در خیال چه نقش ها که در سر پرورانده ام و چه سرها که به آب روی شستم.

همین شهر در بیداد آباد بادهای پاییزیش چه غبارها که بر سر و رویم ننشاند٬ دریغ از جعبه مقوایی به قامه ی من... بگذار بگذریم.

اما اگر این بار دست به پیشانیم کشیدی دیگر آبرویی نمانده که عرقش را بگیری٬ اکنون غبار دلتنگی از خود دربدری ست٬ که آن هم غنیمتی ست از فراز سالیان دراز بر سر و رویم که در مشت خواهم گرفت٬ که نیلوفری خواهم کاشت٬ که اگر چشمه ی اشکم نخشکیده باشد٬ باشد که بروید و بر اندامم بپیچد و...

بگذار بگذریم.

بگذاربگذریم...

منبع: http://dasoshali.blogfa.com

منابع ارشد حسابداری 89

دروس پايه اي:

 

1-    اصول حسابداری 1  پيام نور(براي دانشجويان ضعيف و غير حسابداري)

 

2-    اصول حسابداري 1 نوروش، كرمي و محموديان(ترجمه هورن گرن) انتشارات كتاب نو(براي دانشجويان ضعيف و غير حسابداري)


3-  اصول حسابداري 2 پيام نور(براي دانشجويان ضعيف و غير حسابداري)

3-اصول حسابداري 3 خواجوي(براي دانشجويان ضعيف و غير حسابداري)

*توجه:

 m

ادامه نوشته

۲۴ راه برای سرگرم کردن بچه ها در خانه

سرگرم شو عزیز!
۲۴ راه برای سرگرم کردن بچه ها در خانه

«مامان، حوصله ام سر رفته!» این، جمله ای است که بچه ها در روزهای گرم و بلند تابستان بارها و بارها به زبان می آورند. واقعیت این است که بچه ها تعطیلات تابستانی و ماندن در خانه را دوست دارند اما گاهی وقت ها همین در خانه ماندن برای آنها کسل کننده می شود. برای اینکه روزهای بلند تابستان را برای بچه ها به روزهای به یاد ماندنی تبدیل کنیم؛ لازم است کمی خلاقیت به خرج دهیم و با برنامه ریزی و انجام کارهای ساده، این زمان را با سرگرمی های شاد پر کنیم. ۲۴ نمونه از این فعالیت ها را با هم مرور می کنیم....

۱) از سرگرمی های ساده خانگی استفاده کنید. مثلا با همکاری تمام افراد خانواده و مشارکت بچه ها آشپزی کنید. کیک و کلوچه، پیتزای سبزیجات یا آش بپزید و همه دور هم نوش جان کنید. بهتر است هنگام تهیه غذا و مواد اولیه در آشپزخانه به بچه ها سخت نگیرید و تمیز کردن آشپزخانه را بگذارید برای بعد.

۲) در خانه کارهای هنری انجام دهید. بچه ها دوست دارند کارهای هنری انجام دهند. کاغذ و وسایل نقاشی در اختیار آنها قرار دهید و از آنها بخواهید، داستانی درباره یک روز تابستانی بنویسند و آن را نقاشی کنند. می توانید برای جذابیت بیشتر، نقاشی گروهی بکشید و روی یک مقوای بزرگ با کمک هم یک نقاشی بکشید.

۳) ساخت کاردستی برای بچه ها جذابیت دارد و در کنار آن می توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. می توانید یک شخصیت پسر یا دختر روی مقوا بکشید و دور آن را با قیچی ببرید. سپس با کاغذهای رنگی لباس، کفش، کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی برایش درست کنید و البته راه های مراقبت از پوست در برابر آفتاب را هم به فرزندتان بیاموزید.

۴) نمایش عروسکی بازی کنید. شخصیت های داستان می توانند عروسک های فرزندتان یا نقاشی هایی که کشیده اید و دور آن را بریده اید، باشند. اگر نمایش عروسکی را کمی شاد و خنده دار اجرا کنید، نکات آموزشی داستان بیشتر در ذهن بچه ها می ماند.

۵) چند کتاب رنگ کردنی برای بچه ها بخرید و به آنها هدیه بدهید. شعرهایی که درباره روزهای تابستانی است، بخوانید. آنها را به بچه ها هم یاد بدهید تا با شما همراهی کنند.

۶) ساعاتی را هم به ورزش و تحرک اختصاص دهید. مبل ها را کنار بکشید و یک آهنگ ورزشی بگذارید. لباس مناسب ورزش بپوشید و با هم کمی نرمش کنید.

۷) لباس های قشنگ بپوشید و عکس یادگاری بگیرید.

۸) بازی های سرگرم کننده و دسته جمعی انجام دهید. مثلا همه با هم پازل درست کنید و یا از یکی از بچه ها بخواهید درباره یک شی در اتاق بدون اینکه نام آن را ببرد، توضیح بدهد. بعد از بقیه بچه ها بخواهید حدس های خودشان را در این باره روی کاغذ بنویسند و هر کس درست حدس زد، به او فرصت دهید دفعه بعد او درباره یک شی توضیح بدهد. می توانید بیست سوالی بازی کنید و توضیحات را در قالب سوال از هم بپرسید.

۹) بچه ها را یک جا جمع کنید و برای شان قصه بگویید. می توانید قصه ای جدید یا قصه های مورد علاقه آنها را تعریف کنید.

۱۰) بازی با سایه ها برای بچه ها لذت بخش است. چراغ های اضافه را خاموش کنید و روی دیوار با سایه اشکال مختلف بسازید. از بچه ها هم بخواهید در این کار شرکت کنند.

۱۱) می توانید چند فیلم کارتونی یا فیلم مناسب سن فرزندتان تهیه کنید و در روزهایی که مجبورید چند ساعت در خانه بمانید، از فرزندتان بخواهید یکی از آنها را انتخاب و تماشا کند.

۱۲) بچه ها را تشویق کنید اتاق شان را مرتب کنند. معمولا بچه ها علاقه ای ندارند که اتاق شان را تمیز کنند، اما شما می توانید این کار را برای شان جذاب کنید. مثلا زمان بگیرید که چه قدر طول می کشد تا اتاق شان را مرتب کنند و بعد اگر اتاق شان مرتب شد، برای آنها جایزه ای در نظر بگیرید و تشویق شان کنید.

۱۳) با کمک بچه ها خودتان خمیر بازی درست کنید. می توانید یک فنجان آرد، یک سوم فنجان آب و یک دوم فنجان نمک را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در صورت لزوم آب یا آرد به میزان کم اضافه کنید تا غلظت آن طوری شود که به راحتی بتوان با آن اشکال مختلف ساخت و در ضمن به دست نچسبد. با استفاده از این خمیر، بچه ها می توانند به راحتی بازی کنند و شکل های مورد علاقه شان را بسازند و بعد از خشک شدن، آنها را رنگ کنند.

۱۴) بچه ها نقاشی با انگشت را دوست دارند. می توانید خمیرهای رنگی درست کنید تا با آن نقاشی برجسته آماده کنند. برای تهیه این خمیر؛ نصف فنجان نشاسته را در یک فنجان آب سرد حل کنید. بعد سه فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا دو مرتبه به جوش بیاید. خوب آن را به هم بزنید و وقتی شفاف و کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و پودرهای رنگی به آن اضافه کنید. وقتی این خمیر خنک شد، بچه ها می توانند با آن نقاشی کنند.

۱۵) چسب، قیچی و روزنامه باطله در اختیار بچه ها بگذارید تا با بریدن عکس ها و حروف آن، تصاویر و جملات جدید درست کنند. می توانید با روزنامه های باطله برای بچه ها کلاه، قایق یا موشک درست کنید.

۱۶) از بچه ها بخواهید تمام عروسک های ریز و اسباب بازی های کوچک خودشان را یک جا جمع کنند و بعد با همه آنها یک شهر کوچک بسازند.

۱۷) چند لیوان آب را کنار هم بچینید. بعد در هر کدام مقدار متفاوتی آب بریزید. حالا اگر با قاشق به هر لیوان ضربه بزنید، صدای خاصی می دهد. می توانید با هم آهنگ بزنید و شعر بخوانید.

۱۸) آلبوم های عکس را بیاورید و با هم عکس ها را ببینید و درباره خاطرات آن با هم صحبت کنید.

۱۹) خاطرات قدیم خانوادگی را برای بچه ها تعریف کنید و به آنها بگویید وقتی بچه بودید، در تعطیلات تابستانی چه کارهایی انجام می دادید و چه طور خودتان را سرگرم می کردید.

۲۰) از بچه ها بخواهید یک شغل انتخاب کنند. مثلا پزشک، پرستار، معلم یا آتش نشان شوند و شما هم نقش بیمار یا شاگرد آنها را بازی کنید.

۲۱) بچه ها بازی با حباب را خیلی دوست دارند. می توانید در یک ظرف کوچک کمی آب صابون درست کنید و با یک نی حباب بازی کنید.

۲۲) بدلیجات و لوازمی را که قدیمی شده، جایی نگه دارید و از بچه ها بخواهید با ترکیب آنها وسایل تزیینی جدید درست کنند. این کار به خوبی بچه ها را سرگرم می کند.

۲۳) در این روزها حتی می توانید مهارت های لازم را به بچه ها بیاموزید. کمی خیاطی به آنها یاد بدهید. مثلا به آنها یاد بدهید، اگر دکمه لباس شان کنده یا جوراب شان پاره می شود، چه طور آن را بدوزند.

۲۴) می توانید شمارش پول را به بچه ها یاد بدهید. پول های خرد و درشت را شمرده، با هم مقایسه کنید. از آنها بخواهید به یکی از افراد خانواده، دوستان یا معلم شان نامه دوستانه بنویسند. به آنها یاد بدهید که چه طور یک نامه دوستانه بنویسند. می توانید کمی آشپزی به آنها یاد بدهید و یا کلماتی از یک زبان دیگر به آنها بیاموزید.

منبع: Kidshealth
ترجمه : فرزانه فولادبند

روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )

ارسال شده توسط http://www.aftab.ir

 گاهی باید تنها بود

 

 

گاهی باید تنها بود، و تنها یک گوشه نشست و فکر کرد.
به گذشته هایی که آسان گذشت، به حال و آینده هایی که در انتظار ما هستند.
به عبرت ها، کارهایی که باید انجام داد و روز های آینده.

گاهی باید تنها بود، تا بتونی احساس کنی!
تا احساس کنی که تنها نبودن چقدر خوب هست.
تا بفهمی چقدر وابسته ای به کسایی که فکرشم نمی کردی.
شاید اینجوری قدر اون هارو بیشتر بدونی و بیشتر محبت کنی.

گاهی باید تنها بود، فقط چون تنهایی خوبه.
با تمام سختی هاش و دلواپسی هاش و نگرانی ها، شیرینه.
طعمی که تا تنها نشی به اون نمی رسی.
اما...              زمانی شیرینی اش رو می چشی که دیگه تنها نیستی!

گاهی باید تنها بود، تا بتونی ادعا کنی.
ادعای اینکه تو هم عاشق هستی و عاشقی رو چشیدی.
ادعا کنی روزی هم تو درد تنهایی رو تحمل کردی.

حالا تو بگو...    تنهایی چیه؟!        خوبه یا بد؟!        درد ناک یا شیرین؟!
من نمی دونم
                                من فقط یه چیز رو می دونم ، اونم اینکه...

                                                                                                 گاهی باید تنها بود.

 منبع: http://sazepesarak.blogfa.com

وقتي نمي‌توان فايلي را پاک كرد!

 وقتي نمي‌توان فايلي را پاک كرد!

 پاك‌كردن يكي از آسانترين كارهاي كامپيوتري است. سازندگان سيستم‌عامل، براي اين‌كه پيش از پاك‌كردن چيزي به كاربر فرصت فكركردن بدهند، يك پيام هشدار در سيستم‌عامل تعبيه مي‌كنند. در نتيجه، اگر كاربر دستور پاك‌كردن يك فايل نادرست را صادر كرده باشد، سيستم‌عامل يك فرصت براي كاربر فراهم مي‌كند.

با وجود اين، گاهي همين دستور ساده مسئله‌ساز مي‌شود و براي حذف‌كردن بعضي از فايل‌ها با دشواري مواجه مي‌شويم. علت‌هاي فراواني براي اين مسئله وجود دارد، اما همة آنها در يك چيز مشترك هستند: وقتي چيزي در برابر دستور حذف‌كردن كاربر مقاومت مي‌كند، به تدريج كاربر را خسته و عصبي مي‌كند.

 وضعيت درست

برنامه‌اي كه در حال كار با آن هستيد ممكن است پيش از پاك‌كردن يك فايل، يك پيام هشدار به شما بدهد، و از شما بخواهد كه پيش از اجراي اين عمل، تأييد كنيد كه واقعاً خواهان حذف آن فايل هستيد. پس از تأييد شما، آن فايل وارد سطل زباله (Recycle Bin) مي‌شود.

يك نماد سطل زباله بر روي ميزكار (Desktop) وجود دارد كه موقتاً فايل‌هاي حذف‌شده را در خود جاي مي‌دهد. Recycle Bin به اين دليل حضور دارد كه فرصتي براي تفكر داشته باشيد، تا اگر از حذف يك فايل پشيمان شده باشيد، بتوانيد آن فايل را از زباله‌داني بازيابي كنيد. فايل‌هاي ذخيره‌شده در Recycle Bin، بسته به اندازة سطل زباله، مدتي در آنجا مي‌مانند.(به طور پيش‌فرض، ويندوز اندازه  Recycle Bin را 10 درصد ظرفيت كل ديسك سخت تعيين مي‌كند).

اما توجه داشته باشيد كه Recycle Bin در بعضي از موقعيت‌ها حضور ندارد. به عنوان مثال، اگر يك فايل ذخيره‌شده در يك يا درايو USB را حذف كنيد، آن فايل وارد  Recycle Bin نمي‌شود. درايوهاي شبكه نيز همينطور، كه آنها هم حاوي Recycle Bin نيستند؛ معمولاً، يك فايل ذخيره‌شده در يك درايو شبكه بلافاصله حذف مي‌شود. اما با توجه به اين كه از درايوهاي شبكه معمولاً بک آپ گرفته  مي‌شود، احتمالاً يك نسخه از فايل حذف‌شده در سرور پشتيبان وجود دارد كه مي‌توانيد آن را در صورت نياز بازيابي كنيد.

دوباره آزمايش كنيد

سعي مي‌كنيد كه يك فايل را حذف كنيد، اما يك پيام هشدار به شما مي‌گويد كه آن فايل را نمي‌توان حذف کرد. وقتي چنين وضعيتي رخ مي‌دهد، مرحله اول آن است كه مشخص كنيد كه آيا آن فايل به وسيلة يك برنامه ديگر در حال استفاده هست يا نه. به عنوان مثال، اگر بخواهيد كه فايلي را حذف كنيد كه در برنامة Word باز شده است، ابتدا بايد به برنامه Word برويد، و آن فايل را در داخل Word ببنديد. وقتي اين فايل را در Word بستيد، بايد بتوانيد آن را بدون مسئله‌اي حذف كنيد.

در اكثر موارد، ويندوز اكس‌پي نام برنامه‌اي را كه در حال استفاده از فايل  است به شما مي‌گويد. در نتيجه، بستن آن فايل و سپس حذف آن بسيار آسان مي‌شود. از طريق آيكن يا پسوند فايل نيز  مي‌توانيد رد پاي برنامه‌اي را كه در حال استفاده از آن فايل است پيدا كنيد. به عنوان مثال، اگر پسوند يك فايل، «.PDF»باشد، مي‌دانيد كه يك فايل Adobe Acrobat است كه با استفاده از برنامه Adobe Acrobat يا Adobe Acrobat Reader به نمايش در مي‌آيد.

گاهي، حتي بستن يك برنامة كاربردي استفاده‌كننده يك فايل نيز كافي نيست. اين وضعيت به دليل مشکل دار‌ بودن آن برنامه رخ مي‌دهد و حتي چنين برنامه‌اي پس از بسته‌شدن نيز اجازه حذف‌شدن فايل را فراهم نمي‌كند. در پاره‌اي از موارد، ممكن است يك برنامه بسته به نظر بيايد (چون شما از برنامه خارج شده‌ايد)، اما باز هم در حال كار باشد.

به عنوان مثال، وقتي از بعضي از برنامه‌هاي كاربردي خارج مي‌شويد، به طور كامل بسته نمي‌شوند و  در حال اجرا باقي مي‌مانند. اين برنامه‌ها ممكن است به صورت يك آيكن كوچك در System Tray (ناحيه‌اي در ويندوز در بخش پايين–راست صفحه كه در آن تعدادي آيكن كوچك مشاهده مي‌كنيد) ظاهر شوند. اگر حدس مي‌زنيد كه علت مسئله همين باشد، آيكن برنامه را در System Tray بيابيد و آن را ببنديد. براي اكثر برنامه‌ها، كليك–راست‌كردن روي آيكن System Tray، سبب بازشدن يك منوي كوچك حاوي فرمان Exit يا Close مي‌شود. روي فرمان مناسب كليك كنيد و سپس فايل مسئله‌دار را حذف كنيد.

اگر برنامه كاربردي استفاده‌كننده از فايلي كه مي‌خواهيد حذف شود بسته باشد، و در System Tray نيز آيكني نداشته باشد و نتوانيد آن فايل را حذف كنيد، ممكن است با برنامه‌اي برخورد كرده باشيد كه ضعف برنامه‌نويسي دارد و حتي پس از خروج از برنامه به طريق عادي، فايل‌هاي مورد استفادة خود را آزاد نمي‌كند.

براي بستن اين نوع برنامه، كليد تركيبي CTRL+ALT+DELETE  را براي باز‌كردن Windows Task Manager بزنيد. به صفحة Processes برويد و فهرست برنامه‌ها و پراسس‌هاي در حال اجرا در سيستم خود را بررسي كنيد. محتويات اين فهرست معمولاً نام‌هاي برنامه‌هاي مختوم به پسوند «.EXE» يا نام‌هاي فايل مختوم به «.DLL» هستند. در نتيجه، اصطلاحات موجود در آن ممكن است كمي پيچيده و رمزي به نظر بيايند. معمولاً، نام فايل قابل اجراي يك برنامه كاربردي، همسان با نام آن برنامه كاربردي است: به عنوان مثال، Excel.exe، نام فايل قابل اجراي برنامة Excel است. در فهرست جستجو كنيد، نام فايل قابل اجراي برنامة كاربردي مسئله‌دار را پيدا كنيد، و روي دكمه End Process كليك كنيد تا بسته شود.

اگر نام فايل قابل اجراي برنامه واضح نباشد، به فلدري که آن برنامه را آنجا نصب کرده‌ايد مراجعه نماييد. در حالت پيش فرض برنامه در  Local Disk C و Program Files نصب مي‌شود. در Program Filesدر فهرست فلدرها جستجو كنيد و فلدر حاوي برنامة  را بيابيد.در داخل فلدر مربوطه نام‌هاي فايل مختوم به بسط «.EXE» را جستجو كنيد، يكي از آنها بايد فايل اصلي قابل اجراي برنامه باشد، كه با دانستن نام آن، مي‌توانيد آن را در صفحة Processes در  Windows Task Manager ببنديد.

راه حل ديگر اينکه پس از بستن برنامه يا فايل، يک بار سيستم را ريست نماييد. احتمال دارد با اينکار منابعي که فايل مورد نظر از آنها استفاده مي‌کرد آزاد گردند.

اگر همه اين كارها توفيقي در پي نداشتند، ناتواني در حذف يك فايل مي‌تواند نشانة خرابي در سيستم فايل  باشد. به اين معني كه ناحيه‌اي از ديسك سخت كه آن فايل در آن ذخيره شده است خراب شده است.

براي اين كه ويندوز را به يافتن و تصحيح خطاهاي سيستم فايل وادار كنيد، روي Start،  All Programs، Accessories،  System Tools، و Disk Defragmenter كليك كنيد. روي دكمه Analyze در پنجرة Disk Defragmenter كليك كنيد. ويندوز، ديسك سخت را از لحاظ خطاهاي سيستم فايل بررسي خواهد كرد و اگر خطايي بيابد در صورت امكان آن را تصحيح خواهد كرد. حال، حذف فايل را امتحان كنيد.

اگر پس از اين تعمير نرم‌افزاري، باز هم نتوانستيد فايل مسئله‌دار را حذف كنيد، ممكن است ديسك سخت شما عيوبي جدي پيدا كرده باشد. از فايل‌هاي مهم خود پشتيبان‌گيري و ديسك سخت را به براي بررسي نزد متخصص ببريد.

 براي حفاظت از خودتان

فايلي را در يكي از پوشه‌هاي سيستمي ويندوز خود حذف مي‌كنيد، اما هر وقت اين پوشه را كه حاوي اين فايل بوده است باز مي‌كنيد، دوباره آن فايل را مي‌بينيد، چه خبر است؟

ويندوز اكس‌پي براي جلوگيري از اين كه كاربران به طور تصادفي ويندوز خود را خراب نكنند، خصوصيتي به نام Windows File Protection دارد كه به طور پيش‌فرض فعال است. اگر فايلي را حذف كنيد كه ويندوز آن‌را مهم مي‌داند، آن فايل به طور خودكار در مكان درست خود از يك فلدر مخفي حاوي فايل‌هاي مهم و حساس كه ويندوز در ديسك سخت شما نگه مي‌دارد بازيابي مي‌شود.

اگر سعي كنيد كه فايلي را كه در يكي از پوشه‌هاي سيستمي ويندوز قرار دارد حذف كنيد، احتمالاً قادر به اجراي اين كار نخواهيد بود، مگر اين كهWindows File Protection را غيرفعال كنيد و غيرفعال‌كردن Windows File Protection به اصلاح بخشي از يك فايل DLL نياز دارد.

اگر دليل موجهي براي اين كار نداريد، بهتر است دست به Windows File Protection نزنيد، زيرا براي حفاظت از داده‌هاي شما كار مي‌كند. فقط كاربران پيشرفته‌اي كه تجربه كافي در تنظيم‌هاي سيستمي دارند مي‌توانند Windows File Protection را غيرفعال و فايل‌هاي ذخيره‌شده در پوشه‌هاي سيستمي ويندوز را حذف كنند.

ممکن است به جز فايل‌هاي سيستمي، برخي از ويروس‌ها نيز فايل‌هايي را در اين فلدر ايجاد کنند که حذف کامل آنها تنها با از بين بردن ويروس امکان پذير است

ارسال شده توسط مهندس لطیفی

تجارت پر رونق دعا نویسی در ایران

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تهران در این باره نوشت، مقامات ایران با مرشدهای خیابانی مانند آنهایی که با یاعلی گفتن در خیابان ها قدم می زنند برخورد نمی کنند.

یکی از این افراد که خطاب به آنها یاعلی می گویند و بر روی یک صندلی در کوچه ای قدیمی در تهران نشسته است مردم را از هر قشری و اکثرا از میان زنان و جوان می پذیرد و آنها از او درخواست دعا می کنند تا مشکلاتشان حل شود.

یاعلی نام مستعاری است که مشتری ها به این افراد دعانویس می گویند. این مرد در حالی که به ریش سفیدش دست می کشد، طریقه استفاده از دعا توضیح می دهد تا تاثیر آن از بین نرود.

او می گوید باتوجه به نوع مشکلات روش استفاده از دعا نیز عوض می شود . مثلا بعضی ها از این دعاها را باید روی یک تکه کاغذ نوشت و سوزاند و بعضی دیگر را باید در کاسه آب گذاشته شود. شما باید این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید.

در دین مبین اسلام دعا امری پسندیده و مشروع و بین خدا و بنده او ارتباط معنوی إیجاد می کند اما هیچگاه همانند دین تحریف شده مسیحیت روحانی و مرشد دینی نمی تواند برای مردم نزد خدا شفاعت کند و یا اینکه گناهان آنها را بخرد و عفو کند ، تنها کاری که از یک انسان موحد و مقرب درگاه الله _که به او ولی می گویند و جمع آن اولیاء می باشد_ ساخته است دعای خیر برای خود و دیگران می باشد و از جانب الله به او هیچ گونه اختیارات ویژه ای عطا نشده است و برطبق کلام خداوند در قرآن کریم او از رگ گردن به ما انسانها نزدیکتر است به همین سبب برای هر فرد بهتر و شایسته تر است که خود شخص حاجت خود و نیازهای خود را از پروردگارش بخواهد زیرا الله در قرآن در سوره مبارکه “القره” آیه ۱۸۶ ، به ما امر می کند که تنها از او بخواهیم و از او یاری بجوییم تا به رشد و هدایت معنوی و مادی دست یابیم.

مثلا ماهور که یکی از مراجعین دائمی یاعلی است، می گوید یاعلی به او کمک کرده است تا از شر مزاحمش خلاص شود.

ماهور که یک پرستار ۲۶ ساله است می افزاید پس از آنکه یاعلی برایم دعا نوشت دیگر این مزاحم را ندیدم. ماهور و برخی دوستانش به طور مرتب به یاعلی مراجعه می کنند تا برایشان دعا بنویسد زیرا به او اعتقاد دارند.

ماهور می گوید، این بار از یاعلی می خواهم برایم دعایی بنویسد تا

با دوست پسرم ازدواج کنم.

روحانیون ایران نیز با اینکه به تاثیر دعا اعتقاد دارند اما به مردم توصیه می کنند از دعایی که پایه دینی ندارد و توسط کلاهبرداران نوشته می شود، استفاده نکنند. براساس قانون اسلام سحر و جادو وخرافه حرام است.

با آنکه روحانیون ایرانی می گویند، هیچکدام از مشتریان یاعلی از او درباره منبع و ماخذ دانشش سوال نمی کنند اما مرجان دختر ۲۴ ساله ای که به گفته وی به علت زیاد بودن مشتری های یاعلی به سختی توانسته به او برسد، می گوید مهم نیست که او دانشش را از کجا به دست آورده است من تنها در فکر حل مشکلاتم هستم.

متاسفانه در اثر دور ساختن مردم از الله متعال و قطع رابطه مستقیم آنها با خداوند به حجت اینکه ما باید شخصی پیری و یا امام یا پیغمبری را واسطه قرار دهیم این امر به گونه ای در اذهان مردم تاثیر گذاشته است که بسیاری از مردم ما هرگز مستقیما از خداوند طلب کمک و یاری نمی کنند در حالیکه او بارها از بندگانش خواسته است که از او بخواهند و تنها او را به کمک و یاری بطلبند .

در سه دهه اخیر که آخوندها با تزریق شرکیات و خرافات خود به ملت ایران آنها را از رابطه مستقیم با الله محروم ساخته و برخلاف کلام خداوند که می فرماید: “ایاک نعبد و ایاک نستعین” یعنی تنها تو را عبادت می کنیم و تنها از تو یاری می جوییم ، آنها را به سوی امامزاده و پیر و مرده ها سوق داده اند و مردم کشور نیز از مشکلات اجتماعی و اقتصادی شدیدی رنج می برند ، تمامی این عوامل باعث شده که شیادانی نوین پا به عرصه گذاشته و با سحر و جادو به اسم دین و دعا از مردم اخاذی کرده و مردم ساده دل و زود باور نیز که راهی برای حل مشکلات خود نیافته اند به آنها روی آورده و مناجات مستقیم و بلاواسطه با خداوند خالق آسمانها و زمین و تمامی مخلوقات را از یادها برده اند.

منبع: العربیه ، رویترز

http://tajdar.ir

خود شناسی , اصلاح جامعه

 

ای کسانه که ایمان آورده اید به خود پردازید اگر شما هدایت یافته اید آنان که گمراه مانده اند به شما زیان نرسانند ....................................( آیه ۱۰۵ سوره مائده )

در ۱۴۰۰ سال پیش اسلام توسط قرآن کریم برای ایجاد محیط امن و بدون تنش و دور از هر گونه ناکامی انسان را دعوت به پردازش خویشتن کرده.

انسانی که نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کرده و خویشتن را میشناسد و به صفات درون خود آگاه است با کنترل آن صفات همانگونه که فردوسی پاک زاد در شاه نامه اشاره فرموده همگی دیوهای درون خود را به بند باید کشید و همینطور ضعفهای خود را با ایجاد و تقویت نفس مطمئنه مبدل به همان قدرت های به بند کشیده کنیم تا از گزند گمراهان در امان بمانیم بنا بر این خودشناسی به روش قران کریم و ایجاد تعادل در ضمائر نا خود آگاه و یا انفاس خویش باعث تشکیل جوی آرام و مناسب در اطراف انسان خواهد گردید و در سایه این جو ملایم و با قدرت؛ خانواده هم طبیعتاً پیرو این جو و در انتها جامعه اصلاح خواهید شد.

 

منبع:http://www.erfan-eshgh.blogfa.com