•*´¨`*•.¸دوستان¸.•*´¨`*•.¸

هرکس به اندازه ی اهدافش ثروتمنداست

•*´¨`*•.¸دوستان¸.•*´¨`*•.¸

هرکس به اندازه ی اهدافش ثروتمنداست

قضاوت شما در مورد دیگران نشان‌دهنده شخصیت شماست


قضاوت شما در مورد دیگران نشان‌دهنده شخصیت شماست

دانشمندان متوجه شدند قضاوت و برداشت ما از دیگران نشان دهنده خصوصیات اخلاقی و احساسی خود ماست.

محققان کشف کردند شیوه‌ای که مردم در مورد دیگران قضاوت می‌کنند، بیش‌تر سلامت ذهنی آن‌ها را آشکار می‌کند تا شخصی که آن‌ها در حال توصیف کردن آن هستند.
در حقیقت هرچه قدر فردی دیگران را شادتر، مهربان‌تر و احساسی‌تر می‌بیند نشان دهنده شاد بودن، مهربان بودن و احساسی بودن خودش است.
پروفسور داستین وود روانشناس از داشگاه ویک فارست در نورث کارولینا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: درک و احساس شما از دیگران بخش زیادی از شخصیت شما را فاش می‌کند.
دانشمندان در این تحقیق از تعدادی از داوطلبان خواستند خصوصیات مثبت و منفی سه نفر را توصیف کنند. با انجام این کار آن‌ها اطلاعات مهمی در مورد سلامت ذهنی، گرایش‌های اجتماعی و این که این افراد خودشان چگونه توسط دیگران مورد قضاوت قرار می‌گیرند کشف کردند.
این تحقیقات که در نشریه روانشناسی اجتماعی و شخصیتی به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که به طور مثبت شخصیت دیگران را توصیف می‌کنند با احتمال بسیار زیادی خودشان هم دارای خصوصیات مثبت هستند.
به خصوص ارتباط بسیار زیادی بین قضاوت مثبت در مورد دیگران و داشتن خصوصیاتی مانند شاد‌ بودن، شجاعت، ثبات احساسی و مهربانی در فرد قضاوت کننده وجود دارد.
پروفسور وود در این باره گفت: مثبت دیدن دیگران نشان دهنده مثبت بودن خود شماست.
به عبارت دیگر میزانی که شما دیگران را مثبت می‌بینید نشان می‌دهد که شما چه میزان از زندگی خود راضی هستید و چه میزان دیگران شما را دوست دارند.
اما برعکس افرادی که در مورد دیگران برداشت‌های بدی دارند به همان میزان نیز توسط دیگران به داشتن رفتارهای ضد اجتماعی مشهور هستند و کم‌تر مورد علاقه آن‌ها هستند.
هم‌چنین افرادی که دیگران را منفی می‌بینند ممکن است در خطر ابتلا به افسردگی یا دیگر ناهنجاری‌های شخصتی قرار داشته باشند.

منبع:همه چیز از همه جا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد